Food Chain Goblins

Redaktør: Regel Sektion Moderator

Food Chain Goblins

Indlægaf Necromaniac » 31. mar 2010, 23:02

Jeg er tilfældigvis kommet i besiddelse af nogle food chains og nogle ringleaders. Jeg synes ikke jeg har hørt om decket længe. Er det helt dødt, og i så fald hvorfor? Fordi alle spiller Legacy? :)
Play the Didgeridoo!
Brugeravatar
Necromaniac
Summon Moderator
Summon Moderator

Geografisk sted: Aalborg

Re: Food Chain Goblins

Indlægaf NesretepNoj » 1. maj 2010, 09:49

Hmm, nu er jeg ikke noget vintage orakel, men mit bud vil dog være, at det er for langsomt.

TezzVault og TPS undisrupted går jo altid af senest tur to ... og meget ofte tur 1.

Mono Black Suicide kan kombinere Chalice og Null Rod med discard, for at holde modstanderen henne, men hvad det angår, har Goblins ikke rigtig noget af bydde ind med. Selv førnævnte deck kan næsten gå af hurtigere vha. f.eks. Necropotence+DRitual+Tutor+Will+Tendrils.

Hvis de blå deck ikke får storm-comboen op at køre, skulle jeg mene Goblins også har svært ved race Tinker-->Inkwell/Colussos.

Nu er det ikke noget jeg har testet, men kunne forestille mig, at også både Workshop Aggro samt Stax, kan lave lock down hurtigere, end Goblins kan få sin pseudo-combo op at køre.

EDIT: Indlæg #300 og så om vintage ... yeah!
Necromaniac skrev:Jeg er tilfældigvis kommet i besiddelse af nogle food chains og nogle ringleaders. Jeg synes ikke jeg har hørt om decket længe. Er det helt dødt, og i så fald hvorfor? Fordi alle spiller Legacy? :)
www.hyggemagic.dk <-- hjemstedet for Legacy @ Mundelstrup
Brugeravatar
NesretepNoj
Immortal Wizard
Immortal Wizard

Geografisk sted: Mundelstrup, Aarhus

Indlægaf Necromaniac » 10. maj 2010, 21:24

Tak!
Play the Didgeridoo!
Brugeravatar
Necromaniac
Summon Moderator
Summon Moderator

Geografisk sted: Aalborg

Indlægaf Rooon » 10. maj 2010, 22:48

Det er et combo/aggro deck uden nogen form for protection eller disruption. De fleste combo decks i Vintage har Duress, Thoughseize, FoW og Mana Drain som protection/disruption, hvorimod Goblins højeste ville have et par Null Rods fra SB til at genere modstanderen med. På den anden side så kan det fungere som aggro deck hvis det ikke trækker Food Chain - der er en grund til at Goblin Recruiter er banned i Legacy; den er rimeligt broken. Med den kan du stacke dit library så du kan race alt - 4 Piledrivers med haste ftw! Med Food Chain på hånden er det som regel et nemt tur 2 combo kill, men hvis den bliver FoW'd/Drain'd etc., så bliver decket væsentligt langsommere og ender med at tabe til modstanderens combo.
Rooon
Elf High Priest
Elf High Priest

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Vintage (Type 1)