Hvilken type?

Alt om Magic og Inferno
Forumregler
Generelle Inferno regler (gælder overalt):

1. Tal pænt til hinanden
2. Butikker må ikke handle eller reklamere

Hvilken type?

Indlægaf superficial » 11. okt 2017, 21:33

Hey

Jeg overvejer lidt at vende tilbage til noget hygge semi casual / turnerings magic. Har ikke spillet i 6-8 år, så er lidt rusten med alle de nye formater folk vidst spiller.
Har hverken tid eller penge til at spille de dyre formater, selvom jeg i tidernes morgen havde +70 dobbeltlande og spillede ret seriøs legacy turnerings magic.

Så jeg leder efter et format hvor deckprisen ligger i den fornuftige ende på en 0-2500 kr ish.

Hvad skal jeg spille og hvorfor ?
Brugeravatar
superficial
Evil Element
Evil Element

Geografisk sted: Korsør

Re: Hvilken type?

Indlægaf Morteniversen » 11. okt 2017, 22:16

Jeg er selv lige vendt tilbage efter 5½ års pause. Skal dog indrømme at jeg både havde min gamle samling liggende, plus har postet en MASSE penge i Magic efter feberen fik hold i mig igen. Mit første Standard deck jeg købte efter opstart var dog ganske overkommeligt, ca. 400kr for et RG Pummeler deck, decket indeholder kun 8-10 rares, så det er et udemærket sted at starte hvis man vil gøre det til et lille budget.

Har også bygget en del Modern decks, men der har pengepungen i større grad været oppe af lommen, så vil tro at hvis du starter fra bunden af, så er det billigste nok at købe et Standard deck. Selv de dyrere top tier decks kommer ikke op i tusinderne. Ulempen ved Standard frem for de "dyrere" formater er så at Standard blivere dyrere at holde sig up-to-date med i længden, pga sæt rotationer, mens når først du har dine Modern/Legacy decks, så skal du ikke have flere penge op af lommen, de bliver ved at være fuldt spilbare.
Brugeravatar
Morteniversen
Indestructable Golem
Indestructable Golem

Re: Hvilken type?

Indlægaf Necromaniac » 13. okt 2017, 18:08

Der er jo temmelig stor forskel på, m det er casual eller turnering. Nu om dage kan man bygge casualdecks meget billigt. En masse acceleration og en masse bomber til +6 mana, så kan det ikke gå galt. Det hotte inden for casual har i en årrække været EDH. 100 forskellige kort, med hensyntagen til en EDH- bannedlist, så har du et deck.
Nobody expects the Shimmer Myr!
Brugeravatar
Necromaniac
Summon Moderator
Summon Moderator

Geografisk sted: Hjørring

Tilbage til On topic