Bazaar of Inferno lukket.

Alt om Magic og Inferno
Forumregler
Generelle Inferno regler (gælder overalt):

1. Tal pænt til hinanden
2. Butikker må ikke handle eller reklamere

Bazaar of Inferno lukket.

Indlægaf Necromaniac » 16. sep 2018, 08:18

Jeg har lukket"Bazaar of Inferno", da der ingen aktivitet er længere. Forumet vil på et senere tidspunkt blive slettet. indtil da vil evt. tilbageværende brugere have mulighed for, at kopiere det de nu måtte ønske.

Aktiviteten på Inferno er lavere end nogensinde. Det er min opfattelse, at Inferno endnu har en eksistensberettigelse som platform for de, der ønsker mere regulerede betingelser og en systematisk brugerflade end det Facebook tilbyder. Inferno vil derfor "gå tilbage til rødderne" og være forum for køb/salg til fast pris samt auktioner, mens Bazaaren vil blive lukket.
Nobody expects the Shimmer Myr!
Brugeravatar
Necromaniac
Summon Moderator
Summon Moderator

Geografisk sted: Hjørring

Re: Bazaar of Inferno lukket.

Indlægaf Martin4220 » 16. sep 2018, 15:58

Så trist. Forummet er fuldstændig dødt... Hvor sælger man så sine kort eller får svar på prisforespørgsler?

Mvh/Martin
Martin4220
Immortal Wizard
Immortal Wizard

Indlægaf boelas » 18. sep 2018, 13:06

Bazaar of Inferno har i al fald været med til at lukke ned for aktiviteten.

Et lukket låst, men promoveret (første øverste på siden) subforum, som kræver logind har aldrig virket hensigtsmæssigt.

At det så vist aldrig var planen, at det skulle være låst væk og gemt, er selvfølgelig lidt dumt.

I dag bruger de fleste Facebook til byt/køb/salg ... men én dag er det der ikke mere. Og al vores historik og handel skal finde et nyt sted. Det er set gang på gang. Og selvom det forekommer urealistisk at det forsvinder, så gør det nu nok på et tidspunkt.

Inferno vinder i øvrigt på den kronologiske form. Pt udvikler Facebook på køb/salgs tråde og bruger besynderlige algoritmer til at promovere varer man ikke er interesseret i. Sidst jeg kiggede på Magictraders, var det månedsgamle salgs-posts, der overhovedet ikke er relevant. Og i øvrigt så drukner flere at de nye opslag - og jeg får ikke notifikationer / mulighed for at følge med i nyere auktioner/salgs-posts. Der er bestemt eksistens-berettigelse for Inferno-Magic.

Noget man skulle gøre her:

Få notifikationer, når der postes på tråde.

Gør det nemt at tilmelde sig. Måske noget kontakt så man kan komme i kontakte med admins/ejerne af siden, hvis man har bøvl med sign-up.

Slet for guds skyld alt det inaktive, så der kommer fokus på bare et par enkelte subfora. Der er ikke noget der sender et dårligere signal, end døde fora. Vi har 9 ... NI! subfora der ikke har været aktivitet i i over 3 mdr. Det er ud af 14 synlige subfora.
boelas
Dark Sorcerer
Dark Sorcerer

Indlægaf Necromaniac » 23. sep 2018, 08:45

Noget man skulle gøre her:

Gør det nemt at tilmelde sig. Måske noget kontakt så man kan komme i kontakte med admins/ejerne af siden, hvis man har bøvl med sign-up.

Slet for guds skyld alt det inaktive, så der kommer fokus på bare et par enkelte subfora. Der er ikke noget der sender et dårligere signal, end døde fora. Vi har 9 ... NI! subfora der ikke har været aktivitet i i over 3 mdr. Det er ud af 14 synlige subfor

Overordnet har Inferno lidt under, at der i mange ikke har været nogen i Infernos ledelse, der har haft de rette IT- kompetencer til udvikling. Der er blevet inviteret folk ind som mods med det formål, at udvikle siden, men de har så desværre mistet interessen før der blev produceret noget. Platformen som vi bruger er jo også en "hyldevare", hvor der må være grænser for, hvad man rent faktisk kan ændre. Inferno er ikke lavet fra bunden. Hvis man spørger 10 forskellige brugere kan man også regne med, at der er 10 forskellige opfattelser af, hvordan Inferno bør fungere. Resultatet er, at Infernos ledelse har fokuseret på driften. I dag er jeg den eneste mod, der er tilbage. Jeg har ingen særlige IT- kompetencer og køber i øvrigt alle mine kort i netstores. Men 1 gang om ugen logger jeg ind og godkender nye profiler og sletter bot-profiler.

Måske kan det faktisk lade sig gøre. Der er da noget med at man kan tjekke af om man vil have nogle beskeder. Men jeg har aldrig brugt det.

Jeg ved faktisk ikke, hvad der skal til for at tilmelde sig. Det er mange år siden jeg har gjort det, og det er blevet ændret siden. Jeg tror, at det er let, og det har i hvert fald været sådan, at alle kunne poste i "Problemer" så man kunne skrive, hvis man havde problemer. Men det blev måske gjort lukket da bots og spam blev et stigende problem. Jeg sletter eks. 15-20 nye bot-profiler hver uge, hvor der så er sådan ca. 1 reel profil. Og det går kun den forkerte vej. Hvis nye profiler ikke skal gennem en godkendelse oversvømmes vi af spam-bots. Derfor blev der for mange år siden sat godkendelse på.

Slet for guds skyld alt det inaktive, så der kommer fokus på bare et par enkelte subfora. Der er ikke noget der sender et dårligere signal, end døde fora. Vi har 9 ... NI! subfora der ikke har været aktivitet i i over 3 mdr. Det er ud af 14 synlige subfor

Det må overvejes. Det kræver dog en større investering i tid for mig, da det med at ændre i fora ikke just er noget jeg gør hver dag. Jeg synes også, at det er Infernos styrke, at der er fora til lidt af hvert. Men du har ret - det sender et dårligt signal. Reelt skulle man dog slette samtlige fora, hvis man skulle undgå, at sende et dårligt signal :)
Brugeravatar
Necromaniac
Summon Moderator
Summon Moderator

Indlægaf Necromaniac » 23. sep 2018, 16:05

Nu har jeg prøvet at rydde lidt op. Gæster kan nu skrive i "Problemer", men indtil videre skal indlæg godkendes. Hvis jeg får 2000 anmodninger om spambot-indlæg dropper vi det igen, ellers prøver jeg at frigive det helt.
Brugeravatar
Necromaniac
Summon Moderator
Summon Moderator

Indlægaf boelas » 25. sep 2018, 15:39

Godt der sker noget. I værste fald er en kontakt-email også fint (skulle der være for meget spam-bøvl med "Problemer").
Så må jeg vel hellere nosse mig sammen og stykke et salgs-indlæg sammen.

Og ja, jeg kan godt se "Send mig en email når der skrives et svar" muligheden nu. Godt gemt.
Nu har jeg vinget af. Så ser vi hvad der sker.

Deruodver, det er godt nok nogle år siden, men jeg har opsat, driftet og kørt phpBB fora før. Og har fortsat godt kendskab til teknologien den kører på (LinuxApacheMySQLogPHP-stack). Hvis der er spørgsmål i den retning, så send en PM. Hvis jeg skal bruge mere tid på den slags, eller hjælpe med at drifte, så skal det flyttes over på noget nyt, nemmere og mere moderne.
boelas
Dark Sorcerer
Dark Sorcerer

Tilbage til On topic